On Friday 26 July 2002 11:34, Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget
Vi trenger heller ikke alle, men iallefall de mest brukte. Tror ikke det blir så galt om noen, ikke så ofte brukte ord skrives både med -a og -en endelse, så lenge vi -som vi tydeligvis er enige om- holder oss innen læreboknormalen.
Vel, eg får vel berre ønskja dykk lykke til.
Jeg tror kanskje jeg har ordnet en liste over kjønn til alle substantiv både i nynorsk og bokmål (det er snakk om ordlistene på dokpro.uio.no);
From: Christian-Emil Smith Ore c.e.s.ore@muspro.uio.no
Jeg kan sende deg en liste over alle de grunnordene vi har med tilh;rende gram.kjoenn. Selve ordboksmanuskriptene er det vanskeligere aa gjoere noe med sidne det er rettigheter innvolvert.
Det er kanskje overkommelig å lage et kontrollprogram som sjekker om man har brukt «feil» kjønn, ved hjelp av denne listen?