===== Original Message From Karl Ove Hufthammer lister@huftis.org =====
Tonje Ostby tonje.ostby@chello.no skreiv i innlegget news:OFD1182AB0.E77A2EBC-ONC1256C01.004F600D@akershus-f.kommune.no:
Jeg må dessverre si at din argumentasjon for å bruke bare a-endelser ikke overbeviser oss.
Eg har ikkje hørt *nokon* argumentasjon frå dykkar side for å blanda a- og e-endingar heilt utan system. Og folk (språkfolk) *vil* sjå på ei slik blanding som vakling. Ein korrekturlesar av lærebøker ville sannsynligvis slått ned på dette. De *vil* få kritiske spørsmål om kva system som blir brukt. Då bør de ha gode svar!
Konsekvent -en-ending kan ikkje brukast, det ligg utanfor læreboknormalen. (Døme: ku, dokke, lengde) Konsekvent a-ending vert av mange oppfatta som radikalt, og er nokså uvanleg i skrift.
I nynorsk finst det mange ord med valfri han- eller hokjønnsbøying. Eg vel konsekvent dei formene som passar i mi dialekt ('Dialekt' skal forresten vera hankjønnsord, men i privatspråket gjer eg som eg vil.) Eg ser ingen problem med å gjennomføra det same på bokmål, basert på til dømes Oslodialekta.
Hovudargumentet er altså at inkonsekvens er fullstendig normalt, og at Oslomålet er rettesnora. Vil det vera så vanskeleg å forsvara?
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes (Lener seg tilbake og smiler litt over det inkonsekvente sidemålet ...)
Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget news:3D42BBD0@epostleser.online.no:
Eg har ikkje hørt *nokon* argumentasjon frå dykkar side for å blanda a- og e-endingar heilt utan system. Og folk (språkfolk) *vil* sjå på ei slik blanding som vakling. Ein korrekturlesar av lærebøker ville sannsynligvis slått ned på dette. De *vil* få kritiske spørsmål om kva system som blir brukt. Då bør de ha gode svar!
Konsekvent -en-ending kan ikkje brukast, det ligg utanfor læreboknormalen.
Eg har då ikkje hevda ein skal gå utanfor læreboknormalen. Men dei fleste hokjønnsorda har både -en og -a og i bestemt form. Då bør ein IMO velja *ei* av formene. Det blir uansett håplaust å laga ei liste over alle hokjønnsord i bokmål.
fredag 26. juli 2002, 10:56, skrev Karl Ove Hufthammer : l Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget l news:3D42BBD0@epostleser.online.no: l l >> Eg har ikkje hørt *nokon* argumentasjon frå dykkar side for å l >> blanda a- og e-endingar heilt utan system. Og folk l >> (språkfolk) *vil* sjå på ei slik blanding som vakling. Ein l >> korrekturlesar av lærebøker ville sannsynligvis slått ned på l >> dette. De *vil* få kritiske spørsmål om kva system som blir l >> brukt. Då bør de ha gode svar! l > l > Konsekvent -en-ending kan ikkje brukast, det ligg utanfor l > læreboknormalen. l l Eg har då ikkje hevda ein skal gå utanfor læreboknormalen. Men dei l fleste hokjønnsorda har både -en og -a og i bestemt form. Då bør l ein IMO velja *ei* av formene. Det blir uansett håplaust å laga ei l liste over alle hokjønnsord i bokmål.
Vi trenger heller ikke alle, men iallefall de mest brukte. Tror ikke det blir så galt om noen, ikke så ofte brukte ord skrives både med -a og -en endelse, så lenge vi -som vi tydeligvis er enige om- holder oss innen læreboknormalen. De ordene vi satte opp, var rent konkret de orda vi støtte på.
Axel
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget news:OFE14CBABC.1CC108E0-ONC1256C02.0032A1FE@akershus-f.kommune.n o:
Vi trenger heller ikke alle, men iallefall de mest brukte. Tror ikke det blir så galt om noen, ikke så ofte brukte ord skrives både med -a og -en endelse, så lenge vi -som vi tydeligvis er enige om- holder oss innen læreboknormalen.
Vel, eg får vel berre ønskja dykk lykke til.
On Friday 26 July 2002 11:34, Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget
Vi trenger heller ikke alle, men iallefall de mest brukte. Tror ikke det blir så galt om noen, ikke så ofte brukte ord skrives både med -a og -en endelse, så lenge vi -som vi tydeligvis er enige om- holder oss innen læreboknormalen.
Vel, eg får vel berre ønskja dykk lykke til.
Jeg tror kanskje jeg har ordnet en liste over kjønn til alle substantiv både i nynorsk og bokmål (det er snakk om ordlistene på dokpro.uio.no);
From: Christian-Emil Smith Ore c.e.s.ore@muspro.uio.no
Jeg kan sende deg en liste over alle de grunnordene vi har med tilh;rende gram.kjoenn. Selve ordboksmanuskriptene er det vanskeligere aa gjoere noe med sidne det er rettigheter innvolvert.
Det er kanskje overkommelig å lage et kontrollprogram som sjekker om man har brukt «feil» kjønn, ved hjelp av denne listen?