fredag 9. juni 2006, 14:32, skrev Axel Bojer: (...)
Problemet med prosjekter som foregår på fritiden og ubetalt er at når mer presserende oppgaver trenger seg på (eksamen, jobb, barn mm) så havner dette i siste rekke. Ja, nye kan komme til og fylle plassene, men da kan mye kompetanse gå tapt (som i stavekontrollprosjektet vi prøver å live opp ...). Fri programvare der de som deltar faktisk får penger for jobben burde være en fin mellomløsning :-)
... eller et samfunn der det å få grunnbehovene dekket (mat, klær hus) ike er knyttet til arbeide, men en menneskerett. Jeg tror nettopp fri programvare beviser at mennesker liker å ha noe å pusle med iallefall (hvor morsomt er det å være arbeidsledig over tid?) ... Men det kan jo bli en lengre debatt, så jeg stopper der :-)
Det er vanskelig å stille krav til frie bidrag, man må smile og være glad for alt som kommer :-) (Tiggere klager ikke over småmynter fordi de kunne fått tiere:-P)