Karl Ove Hufthammer wrote:
Måndag 26. november 2007 skreiv Bjørn Steensrud:
Det ser ut til at Axels skript fjerner linjeskift og Karl Oves legger dem til igjen? Eller er skriptene nå blitt enige?
Nei. Men det er Axel sitt skript som må bli einig med mitt, sidan mitt er einig med Scripty i KDE-SVN, og det er Scripty som bestemmer.
Dere mener vel linjeskift inne i taggene? Jeg kan ikke se at det gjør noen forskjell om de er slik eller slik, og det er ikke mulig for MagicPo å fungere ordentlig, så vidt jeg forstår, uten at de fjernes. For å ta et eksempel:
msgid "dette er" "enn lang streng"
Erstatter jeg da "er enn" med "er en", så vil ikke denne strengen bli tatt i betraktning uten at setningen blir en enhet og ikke to deler. Derfor må hver msgstr slås sammen. At den også gjør dette med msgid er vel strengt tatt ikke nødvendig, men det lat jeg Eskild svare på, da det er han som er utvikler :-) (Kopi til ham, da jeg ikke er sikker på om han er med på denne lista nå).
Såvidt jeg forstår er det vel ingenting i po-fil-syntaksen som sier at det må være slik eller slik, man kan skille linjene der man vil. Men KDEs filer har vel et bestemt skille, som gjenopprettes hver gang nye filer hentes ned.
Med mindre noen mener jeg har misforstått noe, så er det ingen skade skjedd verken det er slik eller slik, og det eneste aberet med dette er noen ekstra innmeldinger i svn. Jeg kjører ikke MagicPo så ofte, men når jeg gjør det, så vil linjeskift inne i tagger nødvendigvis bli borte :-)
Hilsen Axel