* Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org [2007-11-29]:
Hans Nordhaug:
Det forutsetter vel at du 1) bruker KBabel
Sjølvsagt. På same måte som bruk av MagicPo forutset at du brukar MagicPo ???
Ja, men er ikke MagicPo et skall-program (uten GUI)? Jeg har nemlig skalltilgang til flere Linux-maskiner (hvor jeg leser e-posten min med mutt).
Då kan du kanskje få grafisk tilgang via VNC (eller berre 'ssh -XC' for den saks skyld)?
Karl Ove, jeg vil egentlig bare ha hjelp i akkurat denne saken - for å spare litt tid siden jeg ikke har en operativ KBabel tilgjengelig. OK? Antagelsen var at dette er en minimal jobb for noen som brukte KBabel aktivt.
(Poedit har også et oversettelseminne og kunne nok gjort jobben hvis jeg hadde latt Poedit kverne gjennom noen flere filer først.)
Iallfall før var dette mulig på developer.skolelinux.no, som alle med SVN-konto skal ha tilgang til. Men her var det då berre installert ein håplaust gammal versjon av KDE og KBabel.
Jeg kjører en Debian testing på kontoret som server (med x11vnc), CentOS på en sentral server på jobb (med Xvnc) og en FreeBSD privat. Så det er ikke noe problem med VNC-tilgang. (Jeg har også Cygwin.) Jeg synes bare at det er for treigt - jeg synes det er bedre å bruke Poedit på Windows-maskinen. OK?
Hans