Knut Yrvin knuty@skolelinux.no skreiv i innlegget news:200307032245.20731.knuty@skolelinux.no:
Som du skriver heter det matrise. En rad eller vektor er en matrise med kun en rad :-)
Eller kolonne. Det vil seia, me kan ha både rekkje- (rad-) og kolonnevektorar.