torsdag 16. juni 2005, 14:21, skrev Karl Ove Hufthammer:
Axel Bojer skreiv:
«Hårtynn strek» høres greit ut synes jeg.
Det er uansett ikkje so nøye. Eg har aldri sett ei hairline-skrift, og eg reknar programvaren (OOo?) gjerne ikkje kjenner til dette heller. Når me ikkje må omsetta omgrepet treng me ikkje ta stilling til det.
Der er ekstra fet, demifet, semifet, ultrafet, halvfet, men ingen bare "fet"?
Akkurat. Eg fekk det ikkje til å passa at «black» skulle vera «feit», då «extrabold» («ekstrafeit») er tynnare enn «black».
Men da er det vel ingen grunn til å kalle bold for halvfet?
Eg tok meg bryet med å gå innom biblioteket og slå opp i nokre norske typografibøker. Det var klargjerande. Det er «extrabold» som heiter «feit» på norsk. Då får me:
ultralight -- ultratynn extralight -- ekstratynn thin -- tynn light -- mager normal/regular -- vanleg demibold -- demifeit semibold -- semifeit bold -- halvfeit extrabold -- feit heavy -- ? black -- svart? ultrabold -- ultrafeit poster -- ?
Det så straks bedre ut :-)
Eg veit iallfall OOo kallar «light» for «lett». Det bør rettast.
Ok.
- Google-test
fet skrift: 22 100 halvfet skrift: 329 halvfet: 4 360
Ser altså ut til at det er meget vanlig å bare kalle det fet.
Det er ingenting galt med å snakka om «feit skrift». Alt over «regular» *er* «feit skrift», og alt under «regular» *er* «mager skrift». Men når det er snakk om namn på spesifikke skriftstyrker, har «halvfeit» og «feit» ei snevrare tyding.
Då er det best å ta i bruk etablert fagterminologi, i staden for å finna på nye omgrep som i tillegg motseier fagterminologien og blandar omgrepa (berre for å gjera forvirringa komplett, liksom).
Mulig det er typografisk korrekt å kalle det «halvfet», men jeg ser
ingen grunn til dermed å tvinge folk til å bare bruke det.
Det er for heilt i orden at brukaren brukar andre ord. Det er for eksempel greitt at brukaren kallar ein sirkel for ein «runding», men figurverktøyet i OpenOffice.org bør likevel heita «sirkel» (og ingen får problem eller blir forvirra av dette, verken brukaren eller geometrikaren). (Ein nærare analogi til skriftterminologisituasjonen her ville vel kanskje vore eit forslag om at «circle»-verktøyet skulle settast om til «firkant» på norsk i OOo.)
Bare nysgjerrig: Hvis du (i OOo f.eks.) bruker dine skrifter med black, bold og ekstrabold, hva får du da når du trykker «Ctrl + B»på den markerte teksten (altså velger «Fet»). Blir den da «Bold»? Har nemlig ingen slik skrift tilgjengelig. Finnes det noen frie skrifter av denne sorten?
Mvh Axel