onsdag 7. august 2002, 19:08, skrev Morten Hustveit : | On Wednesday 07 August 2002 16:31, Tonje Ostby wrote: | > > > The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders. | > | > ...setter inn et ulikhetstegn med to plassholdere? | | Placeholder = stedsfortreder, i alle fall når det er snakk om mennesker. | Jeg er usikker på om det samme ordet brukes i matematikk, men «plassholder» | høres ganske fjernt ut.
Det har her med en plass som reserveres å gjøre. Der kan man sette inn et tall el. Dette er også grunnen til at vi har brukt ordet «plassholdere». Mener jeg også har hørt dette ordet et annet sted, uten å huske hvor. Tror det var på en skolelinx-samling, men er altså ikke sikker. Iallefall synes vi ordet er beskrivende og ganske intuitivt. Dessuten en direkte oversettelse.
Axel