Hei! Er det noen som vet hva en inequation er for noe? equation er jo ligning. Som i: The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
Tonje, Modell, etc...
onsdag 07 august 2002, 14:01, skrev Tonje Ostby:
Hei! Er det noen som vet hva en inequation er for noe? equation er jo ligning. Som i: The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
From Webster's Revised Unabridged Dictionary (1913) :
Inequation \In`e*qua"tion, n. (Math.) An inequality.
- K
On Wed, Aug 07, 2002 at 02:01:57PM +0200, Tonje Ostby said:
Hei! Er det noen som vet hva en inequation er for noe? equation er jo ligning. Som i: The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
Ulikskap (ulikhet)? (Og equation betyr då sannsynlegvis likskap også. = og != (eller sånn = med loddrett strek gjennom.)
Vil eg tru.
onsdag 7. august 2002, 14:13, skrev du :
On Wed, Aug 07, 2002 at 02:01:57PM +0200, Tonje Ostby said:
Hei! Er det noen som vet hva en inequation er for noe? equation er jo ligning. Som i: The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
Ulikskap (ulikhet)? (Og equation betyr då sannsynlegvis likskap også. = og != (eller sånn = med loddrett strek gjennom.)
Kanskje ulikhetstegnet? ...setter inn et ulikhetstegn med to plassholdere?
Vil eg tru.
On Wednesday 07 August 2002 16:31, Tonje Ostby wrote:
The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
...setter inn et ulikhetstegn med to plassholdere?
Placeholder = stedsfortreder, i alle fall når det er snakk om mennesker. Jeg er usikker på om det samme ordet brukes i matematikk, men «plassholder» høres ganske fjernt ut.
onsdag 7. august 2002, 19:08, skrev Morten Hustveit : | On Wednesday 07 August 2002 16:31, Tonje Ostby wrote: | > > > The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders. | > | > ...setter inn et ulikhetstegn med to plassholdere? | | Placeholder = stedsfortreder, i alle fall når det er snakk om mennesker. | Jeg er usikker på om det samme ordet brukes i matematikk, men «plassholder» | høres ganske fjernt ut.
Det har her med en plass som reserveres å gjøre. Der kan man sette inn et tall el. Dette er også grunnen til at vi har brukt ordet «plassholdere». Mener jeg også har hørt dette ordet et annet sted, uten å huske hvor. Tror det var på en skolelinx-samling, men er altså ikke sikker. Iallefall synes vi ordet er beskrivende og ganske intuitivt. Dessuten en direkte oversettelse.
Axel
Morten Hustveit mortehu@student.matnat.uio.no skreiv i innlegget news:200208071908.34946@hest:
Placeholder = stedsfortreder, i alle fall når det er snakk om mennesker. Jeg er usikker på om det samme ordet brukes i matematikk, men «plassholder» høres ganske fjernt ut.
«Plassholdar» er eit vanlig uttrykk i data- og annan samanheng. Eg synest det er eit heilt uproblematisk ord.
On Wed, Aug 07, 2002 at 04:31:08PM +0200, Tonje Ostby said:
onsdag 7. august 2002, 14:13, skrev du :
On Wed, Aug 07, 2002 at 02:01:57PM +0200, Tonje Ostby said:
Hei! Er det noen som vet hva en inequation er for noe? equation er jo ligning. Som i: The neq icon or command inserts an inequation with two placeholders.
Ulikskap (ulikhet)? (Og equation betyr då sannsynlegvis likskap også. = og != (eller sånn = med loddrett strek gjennom.)
Kanskje ulikhetstegnet? ...setter inn et ulikhetstegn med to plassholdere?
"...setter inn et ulikhetstegn med to plasser [plass for to tall]" ?
On Wednesday 07 August 2002 20:19, Magni Onsøien wrote:
"...setter inn et ulikhetstegn med to plasser [plass for to tall]" ?
s/tall/uttrykk/