[Espen Talberg]
I forbindelse med å flytte synonymer.merg.net til spell-norwegian.alioth.debian.org, så har jeg støtt på et problem. Er det noen som kan hjelpe meg med å fortelle meg hvordan jeg får tilgang til å lage en mysql-database på serveren? :-)
Jeg har lett litt i dag, men har enda ikke funnet noe informasjon som som peker riktig retning enda.
Jeg spurte på #alioth på irc.debian.org, og ble overrasket over svaret. Det viser seg at jeg har feilinformert dere. Alioth har ikke ferdig opplegg for å få mysql-database (sourceforge.net har slikt), og systemadministratorene (beskjed fra Raphael Hertzog og Roland Mas) ser helst at webapplikasjoner ikke kjører på alioth. De spurte om sqlite kunne brukes i stedet. Informasjon om alioths forhold til webapplikasjoner finnes på URL:http://wiki.debian.org/Alioth/Web. De har laget PostgreSQL-databaser for noen få prosjekter, men det avgjøres fra gang til gang.
Svarene jeg fikk på kanalen gjorde meg i tvil om alioth er riktig sted for prosjektet spell-norwegian, da vi jo ønsker å ha mer enn bare versjonskontroll og enkle websider. Sa jeg uttrykte min tvil og spurte om URLer til dokumentasjon om policyer relatert til dette ble jeg sendt til URL:http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2003/03/msg00024.html og URL:http://wiki.debian.org/Alioth.
Hva synes dere andre? Var det ikke et relatert sourceforge-prosjekt? Skal vi revitalisere det?
Vennlig hilsen,