[Frode Severin Hatlevik]
Er det noen av dere som har noen synspunkter?
Jeg ser at det er frustrerende for folk som foretrekker engelsk fremfor nynorsk/bokmål, dansk og svensk og tror det kunne være lurt å gjøre det enklere å la disse slippe dette.
Dog tror jeg at folk som ikke forstår engelsk har større sjanse for å forstå bokmål/nynorsk, dansk og svensk, og jeg mener det må prioriteres over de som blir frustrert over det du kaller språksuppe. Det er viktigere at alle brukere har mulighet til å forstå det som skrives enn å unngå at noen brukere blir frustrerte over at de ikke liker det de leser.
Riktig fiks er uansett å få oversatt det som mangler til bokmål og nynorsk, slik at det ikke er nødvendig med reserveløsninger. Da vil de som ikke forstår engelsk få et språk de forstår, og de som ikke vil se bokmål/nynorsk, dansk og svensk få se sitt valgte bokmål/nynorsk som forventet. Det trengs mer arbeide med oversetting av basale kommandolinjeverktøy og GUI-verktøy, så her er det bare å pøse på med manne-timer. :)
Vennlig hilsen,