* Torstein Adolf Winterseth kvikende@fsfe.org [2010-09-11]:
Heia
Har noen eit norsk ord for «bugtracker» liggande på lur? Driv med å omsette GNOME PackageKit og skal omsette setninga «Please report a bug in your distribution bugtracker as this should not have happened.»
Er kanskje lurt å ha ordet på fellesordlista òg.
Jeg vet noen er glad i avlusing, men hvis folk skal skjønne hva det er det nok bedre å bruke et ord med "feil" i seg. Jeg vil oversatt bugtracker som feilsporingssystem (eller feildatabase) - altså:
Rapporter en feil til feilsporingssystemet for din distribusjon siden dette ikke burde ha skjedd.
Eller noe sånt.
Hans