mandag 18. juli 2005, 14:59, skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
On Mon, 18 Jul 2005 14:21:36 +0200, Axel Bojer axelb@skolelinux.no wrote:
poster -- ? -> tror noen foreslo «plakatfarge», sikkert bedre enn ingenting
«plakatfeit»? Det får iallfall fram at det er snakk om ein type feit skrift.
hm. Eller plakatbredde? Det er vel en beskrivelse av tegnbredden? (eller ville noen tatt feil og trodd det handlet om sideoppsett?)
Forresten forvirrer det meg litt at noe kan være etter svart (som om det var det ultimate), men det betyr vel ikke at bokstavene er grå ellers, så da ...
Forøvrig har jeg nå lagt inn de jeg sendte under «Typografiske uttrykk for tegnbredde» med lenke fra alle enkeltorda.
Mvh Axel