On 2014-02-24 15:17, Hans F. Nordhaug wrote:
- Petter Reinholdtsen pere@hungry.com [2014-02-24]:
Jeg tror ideen om at Skolelinux er en part her er basert på en misforståelse. [...]
[KUTT]
Slik jeg ser det er dermed ideen om at i18n.skolelinux.no hører til merkevaren skolelinux en misforståelse, [...]
[KUTT]
Men det er altfor lett å misforstå, nettopp pga domenenavnet i18n.skolelinux.no Når jeg tenker på det så begår Gisle/CC-folket den samme "feilen" ved å legge en eventuell ny løsning under creativecommons.no
For ordens skyld: Jeg har ikke lagt noen en *ny* (felles) løsning under creativecommons.no - eller foreslått noe sånt. Jeg satte opp en løsning på creativecommons.no fordi vi hadde behov for en for å sikre konsistens i *vårt* prosjekt (som er oversettelse av fri-kultur-lisenser). Jeg ble da gjort oppmerksom på det finnes en ordliste på http://i18n.skulelinux.no/nb/ .
Det var først *etter* at jeg ble kjent med ordlista på skulelinux.no at jeg begynte å tenke tanken om å forene de to, og da *ikke* nødvendigvis under creativecommons.no.
Jeg foreslår, hvis den nye løsningen slår an i den norske oversettermiljøet, at vi kjøper et mer generelt domenenavn hvor løsningen kan ligge.
Slutter meg helhjertet til det.