On Saturday 15 June 2002 15:58, Morten Hustveit wrote: }On Saturday 15 June 2002 16:59, Herman Robak wrote: }> I no/messages/kdebase/ppdtranslations.po er arkformatet "letter" oversatt }> til "brev". Det gir ingen mening! Jeg har rettet det til "letter". Hvis }> noen vet hva man kaller "US letter" på norsk, er jeg lutter øre. } }Formatet «US Letter» kalles også «ANSI A (Letter)» på utenlandsk, og kan }kanskje med fordel kalles «ANSI A (Brev)» på norsk? }
Formatet er oversatt med Letter i bøker om typesetting og trykksaksproduksjon. Har snakket med en gammel trykker, og han sa at den vanlige betegnelsen er Letter.
}_______________________________________________ }i18n-nb mailing list }i18n-nb@lister.ping.uio.no }https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-nb } }