søndag 12. desember 2004, 10:32, skrev Karl Ove Hufthammer: | Eivind Tagseth eivindt-no@multinet.no skreiv i innlegget | | news:20041211234544.GA24888@tagseth-trd.consultit.no: | > * Håvard Korsvoll korsvoll@skulelinux.no [2004-12-11 | > | > 20:57:36 +0100]: | >> letterbox format = brevsprekkformat | > | > Snedig, jeg har alltid sett for meg adressevinduet på brev når | > jeg har sett "letterbox format". Brevsprekkformat er i alle | > fall ikke et ord jeg har hørt om før, og det sier meg null og | > nix... | | Ordet brevsprekk *er* mykje brukt i samanhengen. Eg har iallfall | hørt og lest det ganske mange gongar. | | For øvrig står ordet i medieordlista, | "http://org.ntnu.no/smin/ordlista.html", som er lenkja til frå dei | språklege retningslinjene.
Har ikke veldig stor innsikt i videoredigering, så jeg har ingen innvendinger. Glad for alle nyord :-) Men kan noen andre enn meg legge dette inn da jeg er litt ovararbeidet akkurat nå ... (Noe som selvfølgelig er lov når som helst med godkjente eller ukontroversielle ord)
Mvh Axel