Espen Talberg kirjoitti 23. nov. 2006 kello 15.30:
Jeg har lurt på dette selv et par ganger og jeg lurer egentlig fortsatt. Axel Bojer wrote:
Lurer jeg på om det skal være som over, altså at man manuelt må sette inn en tredje k? Det er iallfall slik det staves (enten musikkjenner eller musikk-kjenner).
Her er regelen: Samansette ord av typen CC-C (som i stress=situasjon, musikk=kjennar) følgjer desse to regelane: 1 Samansetjingar som resulterer i tre like konsonantar skal bli skrive med to: Stressituasjon, musikkjennar 2 Viss eit slikt samansett ord blir delt ved linjesklutt, skal det skrivast med tre konsonantar att: Stress- situasjon
Gode stavekontrollar implementerer desse reglane.
Det finst språk som ikkje har denne regelen, t.d. islandsk, der deltakar skrivast (omtrent) þótttakandur, altså med tre t-ar.
Trond. ---------------------------------------------------------------------- Trond Trosterud t +47 7764 4763 Institutt for språkvitskap, Det humanistiske fakultet m +47 950 70140 N-9037 Universitetet i Tromsø, Noreg f +47 7764 5216 Trond.Trosterud (a) hum.uit.no http://www.hum.uit.no/a/trond/ ----------------------------------------------------------------------