On 29 Sep 2002, Tony Earnshaw wrote:
søn, 2002-09-29 kl. 13:36 skrev Herman Robak:
Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
Dessverre gjengir du ingen meldingsvisning/headere i melet ditt - altså er det umulig å se hvordan og hvorfra du fikk inn spammet.
Spammen gikk via i18n-no@lister.ping.uio.no, så den finnes nok i listearkivet. :-)
Jeg har Spamassassin 2.50 på Linux-bærbaren min, som i kombinasjon med smtp tjeneren min (også på bærbaren) kutter ut så godt som 99% av alt spammet som folk sender, også spam fra i18n-no@lister.ping.uio.no; derfor gikk jeg dessverre glipp av akkurat dette nigerianske. Kan ikke du selv også installere en eller annen form for anti-spam mjukvare?
Jeg leser fortsatt mail på maskiner jeg ikke er administrator for. Procmail er alt jeg har til rådighet for filtrering.
Det hadde vært mer hensiktsmessig med noe filtrering på i18n-xx, siden det ville komme alle tilgode (du ville spare _litt_ linjekapasitet og tid).
Er ikke noen av epostlistene modererte, forresten?