Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget news:200403101823.29205.gaute@verdsveven.com:
Eg er ikkje sikker på om me må vera konsekvente og bøya alle verb på same måten, eller om me kan skriva «klarer» og «brukar».
Ja, det kan me. Helleviks vesle gule (96-utgåva) seier litt om -ar og -er:
Mange målføre har blanda bøying av slike verb, med -ar i presens og -te i preteritum, til dømes brukar -- brukte, og elevane har høve til å nytte slik bøying også i skrift.
Og Språkrådet si bok om godt språk i lærebøker svarar/-er på spørsmålet ditt:
Presens på -ar er fast knytt til preteritum på -a, og vi godtek ikkje blanda bøying av typen brukar -- har brukt. Vi rettar naturlegvis også vakling mellom a-bøying og e-bøying av det same verbet, men vi kan ikkje krevje at alle verb med valfri bøying skal gå anten som a-verb eller som everb.