On Fri, 22 May 2026, Karl Ove Hufthammer via l10n-no wrote:
Petter Reinholdtsen via l10n-no skreiv 22.05.2026 15:14:
Jeg synes det er bra du har beholdt depot som oversettelse av repo/repository.
Er det ikkje, i denne samanhengen, vanlegare å kalla det «pakkebrønn» på norsk? Det er òg det som står i fellesordlista.
Jeg synes at "pakkelager" ser ut til å være umiddelbart forståelig for alle og enhver, mens de andre to kanskje er mer nisjeord for miljøer som allerede vet hva det er på forhånd (oss).
Mvh,
Thomas Gramstad