torsdag 16. mars 2006, 14:29, skrev Erik Haugan:
- Axel Bojer (2006-03-16 14:00):
Jeg kan ikke se hvorfor «Hoppe» skulle gi underlige resultater. La oss si jeg fyller inn følgende:
WORD: hoppe STATUS: + SYNONYM: Merr, hest EDITOR: Axel Bojer axelb@skolelinux.no
Så kan jeg ikke se at det på noen måte blir feil, selv om det finnes et ord til som er slik:
WORD: hoppe STATUS: + SYNONYM: sprette EDITOR: Axel Bojer axelb@skolelinux.no
Når du sender inn den fyrste vil det måtte tolkast som ei retting av den siste, for det er ingen måte å skilja dei frå einannan. Då måtte WORD ha vore som i ordboka: hoppe/I og hoppe/II eller tilsvarande.
For disse ordene vil da vel ikke bli slått sammen allikevel, men stå hver for seg i databasen.
Det er der du bommar. Dei kan ikkje skiljast.
De *er* skilt, de er jo hver sine oppføringer i databasen! Problemet er heller å føye dem sammen på rett måte :-)
Dessutan har me problemet med ord som har ulike skrivemåtar i grunnforma, til dømes "farve" og "farge", "service" og "sørvis", og for nynorsk er det endå verre, for der har alle verb alternativ infinitivsending på "a" eller "e", td. "gjera" eller "gjere".
De er da synonymer til hverandre, f.eks.: WORD: farve SYNONYM: farge
Nei, dette er ikkje synonym, det er same ord, og det blir rekna som eitt ord i ordbøkene. Du kan ikkje bruka begge formene i same tekst, slik ein vanlegvis kan med synonym. Her er problemet det motsette av over. I det fyrste tilfellet måtte to ord dela ein record, i det siste må eitt ord delast på to records. For å slå saman kunne WORD til dømes vore farge/farve i dette tilfellet. No var dette forresten ein dårleg døme, for "farve" står ikkje i ordboka. Men det blir det same med mage/mave, sjå her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=mave&bokmaal=S%F8k +i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j.
Joda, men jeg vil foreslå å legge dem inn som synonymer da man kan få tips om en annen stavemåte av samme ord. Dette kan være av betydning for diktere bl.a. (som kanskje leter etter rimord eller noe som klinger bedre). Med mindre vi har en annen måte å legge inn at to ord er presis samme, bare ulike stavemåter?
Mvh Axel