[Karl Ove Hufthammer]
Kunne godt likt å standardisera «system administrator» og liknande nemningar til «systemansvarleg», og legga dette inn i fellesordlista? Innvendingar?
Personlig omtaler jeg vedkommende som systemadministrator, og ville blitt forvirret av om systemansvarlig er det samme som systemeier eller systemadministrator. Systemeier er typisk den som eier et system og tar policy-avgjørelser ol., mens systemadministrator er den som implementerer disse avgjørelsene på vegne av systemeier.
Vennlig hilsen,