On 19 Dec 2001, Roy-Magne Mo wrote:
On ty , 2001-12-18 at 23:44, Herman Robak wrote:
Den ser veldig lovende ut, synes jeg (har bare kjørt en kort starttest på Win98 selv). For meg virket SSH-innlogging nogenlunde rett ut av boksen. Lite kryptisk som må skrives, få menyer å rote seg bort i.
De av oversetterne som til daglig sitter på Windows- maskiner kan ta en titt på TortoiseCVS:
http://www.wincvs.org/TortoiseCVS/index.shtml
Last den ned, og sjekk om den duger til praktisk CVS-ing mot «developer»! Si hva dere synes!
Det var dette eg var redd, finn feilen url:http://developer.skolelinux.no/cgi-bin/cvsweb/
Aaarggghhh! Dum klient! Stup-dum! Jeg gjorde ikke en eneste (vitende eller villende) commit. Jeg bare oppga server og rotkatalog, logget meg inn og muset rundt for å bli kjent med grensesnittet.
Fy! TortoiseCVS trenger _virkelig_ en smule gjennomgang for å bli noe seriøst alternativ, ser det ut til. :-(
Har du sett korleis windows-desktoppen ser ut hos enkelte folk? Kor interessert er vi i å få inn 'Mine filer' og mus~1.txt osv i cvs?
Lite! Men med en smule gjennomgang skulle det gå an å gjøre den mindre hårete. Den burde gjøre seg svært vanskelig hvis man prøver å opprette kataloger, for eksempel. Og så bør den generelt skvette opp en litt alvorlig dialog når man gjør sin første commit, så brukeren er klar over at det er en commit man holder på å gjøre.
Hmmm... Det å beskytte glade musebrukere mot seg selv er ikke bare-bare! :-/
Alternativt kunne vi ha en test-CVS, på linje med no.test på news. For å være riktig strenge kunne vi kreve at brukerne gikk gjennom en drill i test- CVSen, hvor de fikk utdelt passord når de besto.
Flere ideer? CVS til folket er en fin kongstanke, synes jeg. Men da må folket gjetes gjennom en smule trening og oppdragelse. Og klientene må ikke peke mot foten på brukeren mens de er ladde...