[Herman Robak]:
La meg utdype nærmere: i18n.skolelinux.no er satt opp til å se på listen Accept-Language som blir sendt fra nettleseren.
Mange gjør aldri noe med innstillingene i nettleseren, og da står det som regel "en" i Accept-Language; engelsk.
Dette er ikke hva de fleste besøkende vil ha! (foreløpig) Serveren kjenner ikke igjen "no", heller. Hvis man ikke oppgir "nn" eller "nb" som foretrukne språk, får man engelsk.
Jeg synes ikke dét er så lurt ...
eg får i18n.skolelinux.no opp på nynorsk, heilt automatisk, utan å lee ein finger. ditt implisitte forslag ville innebere at eg fekk sida på bokmål. eg synest ikkje det er så lurt å ignorere det brukaren har stilt inn i Accept-Languages ...
viss du vil "fikse" dette, så legg inn nokre knappar for [English] [Nynorsk] [Bokmål] der ein får opp ei side med forklaring på Accept-Language. der kan ein også få valet å setje ein kake med kva språk ein føretrekk. så kan denne kaka overstyre Accept-Languages.