Runar Ingebrigtsen ringe@skolelinux.no skreiv i innlegget news:1083597308.10028.4.camel@lillabox.bruze:
Problemet er at det er vanskelig å finne ut når det er naturlig å si «punktgrafikk» og når det er naturlig å bruke den «BMP» i betydning av et grafikkformat likestilt med «JPEG.»
Står det bitmap er det alltid «punktgrafikk». Einaste tilfellet du skal bruka «BMP» er vel når det står nettopp dette?