* Knut Yrvin knuty@skolelinux.no [2004-09-25 00:14:45 +0200]:
fredag 24 september 2004, 22:00, skrev Eivind Tagseth:
I libc er det oversatt med «Minnesegmentsfeil».
Hva er forskjellen mellom et segment og et område?
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=segment&bokmaal=...
Før i tiden var det vanlig å dele opp det fysiske minnet i like store segmenter (segment er termen som er brukt, ikke område). Blant annet gjorde 286 og så vidt jeg vet 386 dette. I dag brukes som regel litt mer fleksible mekanismer, men begrepet består.
Skulle man oversette det til noe annet enn «minnesegmentsfeil» kunne kanskje «ugyldig minneaksess» være et alternativ.
Eivind