Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
Jeg glemte å nevne en underlig ting til: Alle synonymene fra den pakket jeg nettopp bygget vises i store bokstaver (de som vises altså :-P), men på den andre versjonen jeg har vises de vanlig. Vet ikke om det er OOo eller stavekontrollpakka som er skyld i dette ...
Hvis det kun er synonymordlisten som er vanskelig når det gjelder ny utgivelse av stavekontrollen, så foreslår jeg at vi fjerner synonymordlisten fra stavekontrollutgivelsen, og gir den ut som egen pakke.
Det er jo ikke nødvendig å samle dem i en pakke, så vidt jeg vet. Antar her at synonymordlister kan distribueres separat uten at OOo får problemer.
Ja. Men et viktig poeng er at det er en fordel å kunne installere alt på en gang. Det er mange skoler som tydeligvis ikke en gang gidder installere stavekontroll om det må gjøres separat, om det i tillegg er en separat synonymordliste, så er det stor sjanse for at sistnevnte ikke blir brukt. Jeg synes det ville vært synd, og jeg tror vi kan spare jobb for mange om vi kan integrere det.
Om jeg ikke får det til vil, synes jeg, en bedre omvei være å bare inkludere den ferdige pakken fra synonymer.merg.net istedenfor å bygge den selv.
Men jeg skal se om jeg finner feilen, mistenker at det bare ligger i måten vi bygger på, har funnet slike feil før og klart å rette manuelt, så det bør kunne automatiseres.
Hilsen Axel