Angående skriveprogramtyper: Jeg tror de færreste har noe begrep om at ordet «tekstbehandlingsprogram» og ordet «skriveprogram» utgjør noen forskjell. Jeg la det til fordi ordsmia (knyttet til språkrådet) ikke la noen vekt på dette skillet. Hvis vi skal ha et skille mellom tyngre skriveprogram og enklere skriveprogram, så synes jeg det er mer hensiktsmessig å bruke ordet «lite» e.l. foran det ene, for å fa med oss alle, og ikke bare de som har lest ordlista vår og/eller vært med på debatten. Dette vil jo dukke opp i diverse KDE-programmer og slikt. Meningen bør være at det er intuitivt forståelig, noe som ikke er tilfellet med ordene ovenfor. Jeg mener de tre ordene «tekstbehandler», «tekstbehandlingsprogram» og «skriveprogram i vanlig bruk er synonyme, og vi bør i stor grad støtte oss til faktisk bruk (selv om vi iblant har valgt å finne på ord der ingen norsk variant fantes, men her gir vi en ny -avgrenset- mening til et eksisterende norsk ord. Vet ikke hvor lurt det er. Har vi gjort det før?).
-Axel