On Monday 06 April 2020 01:07, Thomas Gramstad wrote:
Det er like enkelt å sortere på To: (evt både To: og Cc:), og det er mer nøyaktig også. (Tar ikke med off-list private meldinger og tråder der emne-prefiks fortsatt er med i sorteringen.)
Nei, det er det faktisk ikke.
Jeg får ofte to kopier av mailingliste-poster hvor jeg har deltatt i tråden, fordi noen(tm) enten ikke greier det, eller gidder ikke å gjøre annet enn å bruke «Svar Til Alle / Reply to All». Da får jeg en kopi som går via listen og en e-post som eksplisitt går direkte til meg uten å gå via listen. Jada, jeg vet jeg kan «slippe» kopi fra listen som også går direkte, men da komer heller ikke List-Id-headeren og jeg kan ikke sortere på List-Id.
På samme vis vet jeg om folk som utelukkende bruker listeprefix i emnefeltet som sorteringsregel. Om man fjerner listeprefiksen så mister de hele muligheten til effektiv og god sortering.
I tillegg finnes også List-Id: som du nevner.
Det er faktisk ikke alle e-postprogrammer som kan sortere på List-Id. Jeg har brukt slike programmer. Det er ikke så veldig mange lenger, men de finnes, og jeg vet om folk som bruker slike programmer – fordi de virker.
Plass/antall tegn i emne-linja er en knapp ressurs som ikke bør sløses vekk på emne-prefiks.
Tullprat. Selv om det skulle være sløserig så gjør det lettere for folk å sortere bare ved å se emneoversikten.
Jeg stemmer for å beholde oppsettet.