[Axel Bojer]
Kan noen se om dette nå stemmer med det vi ble enige om, om det er feil, uklarheter, mangler e.a?
For substantiv, holder det å skrive 'ubestemt entall', eller skal vi ha med 'form' hver gang? Vi bør vel også bli enige om hvilken målform vi skal bruke i alle fall som lagringsformat, dvs. enten ubunden eller ubestemt, f.eks.
Er dette en feil:
m1 stol, stolen, stoler, stolene bakke, bakken, bakke, bakkene
Det heter da flere bakker, ikke flere bakke?
Når det står skråstrek, da skal det være enten eller, i følge en kommentar tidligere i dokumentet:
m3 bever, beveren, bevere/bevrer n1 slott, slottet, slott, slotta/slottene
Bør da ikke f.eks. disse bøyningsmønstrene deles i to, slik at det er entydig hvilket mønster som brukes for et gitt ord?
Jeg ser ingenting når det gjelder adjektiv som sier om de skal gradbøyes med 'mer/mest' eller ikke. Det er vel vesentlig informasjon?
Forresten, kanskje det er dette feltet som bør ha bøyningskodene:
CONJUGATION-RULE: Regel for bøyinga av ordet. Formatet er anten «som <mønsterord>» eller «<regelsamling>: <regel-id>».
Her bør det stå noe om flere synonymer på samme linje og skilletegn:
SYNONYM: Synonym. For «bil» kan det til dømes stå «automobil», «køyretøy» eller «motorvogn».