On Saturday 22 October 2022 09:07, Karl Ove Hufthammer wrote:
Eg må innrømma at det er aller første gong eg har høyrt nokon brukt nøytrum på «bit». For meg er det heilt naturleg med hankjønn, «ein bit» (uttale: «ein bitt»), og «eit bit» høyrest ekstremt rart ut for meg.
Jeg må si meg enig i dette. Jeg har heller aldri før hørt noen uttale noe annet enn «en bit», altså hankjønn. Selv bruker jeg konsekvent hankjønn om dette, og kommer alltid til å gjøre det.