On Monday 29 July 2002 11:03, Knut Yrvin wrote:
Nisse er på en måte lang mer koseslig begrep og har en norsk klang og forstålig funksjonalitet.
Hvordan kan det være forståelig? Det høres helt pling ut spør du meg.
Jeg synes at det er irrelevant om ordet er koselig eller klinger norsk,
så
lenge det bringer frykt og avsky mot Skolelinux-prosjektet (etter at jeg prøvde ut ordet på en IRC-kanal, #linux.no, ble det utlevert ganske
kraftig
hets mot oversetterene).
Dét ville jeg ikke tatt så tungt. Hvor representative er folket på #linux.no for vår målgruppe, _lærerne_?
Med valg av "nisse" føler jeg at det antydes noe om inteligensnivået til lærerne. Selv om dette er et skolelinux-prosjekt er det da mange andre som kan dra nytte av det! Jeg fikk ingen tilbakemelding på mitt forslag om "demon"?
Arne