Torsdag 4. mars 2004 19:52 skreiv Axel Bojer:
Kunne stemme, altså: Innloggingsvelger. (KDM el.). Er det et etablert ord.
Eg har iallfall brukt det. :) Men no ser eg KDE brukar «Innloggingsbehandlar». Men eg synest «-veljar» hørest betre ut enn «-behandlar».
Har me forresten retingslinjer på om det alltid heiter «innlogging» (og «logg inn») eller «pålogging» (og «logg på»)?
This task provides basic "desktop" software, including a variety of session managers, file managers and web browsers. It incorporates both the GNOME and KDE desktops, and provides a display manager which lets the user choose between the two.
min oversettelse: Dette valget gir grunnleggende «skrivebords»-verktøy. Du får med ulike øktbehandlere, filbehandlere og nettlesere. Pakken inneholder både GNOME og KDE, og gir en skjermbehandler som lar deg velge mellom de to.
To små forslag:
«grunnleggende» --> «enkle» «og gir en» --> «samt en»