søndag 11. august 2002, 21:25, skrev Morten Hustveit : | On Sunday 11 August 2002 17:19, Axel Bojer wrote: | > (Selvfølgelig er det rom for diskusjon; men det ble også laget et program | > som kan redigere denne menyen med få tastetrykk ...) | | Det var det jeg som laget. Det var et fryktelig bash-script, som jeg ikke | vil ha navnet mitt på. Derfor nedgraderer jeg nå til KDE 2.2.2 på min | maskin hjemme, og lager et GUI-program for dette. | | > Dessuten ble det avgjort å lage ulike menyer: en for småklassene, en for | > videregående. Mener det til og med var *tre* ulike, stemmer det? | | Skolelinux vil bare komme med en meny, så kan systemansvarlig så mange han | vil selv, for de ulike klassene, om det behøves. | | De som driver med brukeradministrasjon må sørge for at man kan sette | miljøvariablen KDEDIR for hver enkelt bruker (hacke litt på | /usr/bin/startkde, /etc/X11/Xsession.d/20xfree86-common_process-args eller | noe slikt). Det er nemlig slik man velger hvilken bruker som skal få | hvilken meny. Settes ikke denne, vil brukeren få KDE/Debians standardmeny, | som inneholder absolutt alle de installerte GUI-programmene, and then some | (mye som kan distrahere elevene, med andre ord).
... og det er jo nettopp sistnevnte vi vil unngå! Flott dette blir gjort.
Axel