* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-06-17 13:02:10 +0200]:
Jeg synes det høres bra ut, jeg. :)
De hadde en flammmefest på no.general, og flamberte hverandre. :)
Høres helt søkt ut synes jeg :-)
I motsetning til flamewar, mener du?
Da måtte det i såfall vært flammekrig, det blir litt mindre søkt, men fortsatt ikke like umiddelbart forståelig som «nettkrangel», jeg synes det bør telle mest, at det er lett også for utenforstående å straks være «med»:-) Jo færre spesialord jo bedre synes nå jeg. Fagordfantasien har gått for langt synes jeg, ingen har oversikt over *alle* ordene. Nok om det :-)
Spørsmålet er vel hvem som er målgruppen for ordet. Jeg har mine tvil om at folk kommer til å ta ibruk «nettkrangel» i dagligtale for å beskrive en «flamewar», til det er det alt for tannløst. Men jeg er ikke så sikker på om vi er i stand til å konstruere opp et ord som ikke allerede er vanlig i bruk, og få «folk flest» til å begynne å bruke det heller.
Eivind