On 12 Nov 2001, Petter Reinholdtsen wrote:
En daemon er vel ingen tjener.
* Herman Robak [mailto:hermanr@student.matnat.uio.no]
Noen av daemonene er jo ganske typiske tjenere, da?
Spørsmålet er i hvilken sammenheng dette skal brukes. Jeg ser av det Andreas skriver av fra webster at deamon kan oversettes til nidkjær tjener eller slave.
4 : one that has exceptional enthusiasm, drive, or effectiveness <a demon for work>
Vi drodlet litt over ordet demon og oversettelse av dette på jobben, og fant arbeidsjern eller arbeidsmaur ... men tjener er vel like bra?
mvh Knut