[Gisle Hannemyr]
Nei, men jeg har nå tatt en titt på den, og synes den har en del problemer. En ting er at designet ser ut til å være tuftet på statisk HTML i form av en tabell. Et slikt design mener jeg skalerer dårlig og er erfaringsmessig vanskelig å vedlikeholde. Et design uten database i bunn er også vanskelig å gjøre søkbart.
Jeg tror de fleste søker med nettleserens søkefunksjon, Ctrl-F eller tilsvarende, i og med at alt er på en nettside.
Men mitt viktigste ankepunkt at mye av den ser ut til å være av og for en lukket krets av innvidde. Det er for eksempel ingen informasjon på ordlistas nettsider om hvordan man kan få lagt inn nye termer, varsle om feil, føye til bruksmønster eller foreslå alternative oversettelser for bestemte kontekster.
I tillegg til det uklart hvordan man kvalitetssikrer resultatet.
Det finner du på URL:http://i18n.skulelinux.no/retningslinjer.html, i innledningen, som blant annet lyder.
Endringar til dokumentet er hjarteleg velkomne. Retting av skrivefeil og mindre endringar kan du sjekka direkte inn, mens større og meir «kontroversielle» endringar bør du først ta opp på diskusjonslista i18n-no@lister.ping.uio.no.
Jeg er ikke selv involvet i vedlikeholdet av ordlisten (eller oversettelser for den del), så diskusjon om struktur, organisering og samarbeide overlater jeg helt til de som overesetter. :)
Fri-programmiljøet i Norge er ikke så stort at man trenger å spre seg på flere prosjekter.
Helt enig. :)