Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Lurer jeg på om det skal være som over, altså at man manuelt må sette inn en tredje k? Det er iallfall slik det staves (enten musikkjenner eller musikk-kjenner).
Jeg har hittil brukt følgende variant (jeg bruker visst = der du bruker ~):
Hmm, ok. Men begge deler virker? Ser nå at http://no.speling.org/filformat.html angir «=» som riktig tegn, skal bruke det fra nå av. Dette kan kanskje rettes med søk/erstatt?
COMPOSITE-WORD: musikk=kjenneres
Det er litt pga. at jeg vet at ordet skrives som musi"kkjennerens i stavekontrolldatafilen, og "XX er markør for at de dobble konsonantene XX er sammendratt fra tre XXX skapt det sammenknyttning. Når ordene ekspanderes i stavekontrollbyggeskriptene, så tror jeg det lages to varianter: musikkjenneres og musikk-kjenneres.
Dog er det litt uklart for meg hvordan vi skal håndtere dette automatisk, så det kan hende jeg har valgt feil her. :/
Vennlig hilsen,
Tja, det var det, da. Poenget er vel hva som skjer i databasen og skriptene osv. Er det noen som vet det? Utfra det du sier høres det ut som om løsning 1) er den rette :-)
-Axel