Den 27. april 2010 10.07 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.com følgende:
[Frode Severin Hatlevik]
Jeg har laget meg konto på alioth.debian.org. For å få SVN tilgang til d-i med commit må jeg ordne med offentlig dsa nøkkel og slike ting. Er det noen som har en nøkkelserver å anbefale?
SSH-nøkkelen (dsa) oppretter du selv med ssh-keygen, og blir liggende i ~/.ssh/ hos deg. Det trengs ingen nøkkelserver for dette.
Jeg fikk til å lage dsa nøklene. Etter som jeg husket fra tidligere tider (lenge siden) ønsket man at utviklere som jobber med Debian skal ha de offentlige nøklene sine tilgjengelig på en nøkkelserver. Det er jo ikke mye vits i en signert e-post hvis den ikke kan verifiseres ved hjelp av en offentlig nøkkel, etter som jeg forstår.
Og da trenger jeg å laste opp den offentilige dsa nøkkelen til en nøkkelserver? Noen tips? Tar jeg helt feil her?
I neste runde må jeg kontakte de ansvarlige for d-i i18n for å få tilgang til SVN. Jeg finner vel kanskje ut hvem det er?
Christian Perrier (bubulle på IRC) er antagelig et godt kontaktpunkt. Han henger blant annet på #debian-boot på irc.debian.org.
Tusen takk for veiledning.
;)Frode