Axel Bojer wrote:
akutt aksent
«Skriveregler» sier «akutt-tegn», samme gjør bokmålsordlista, så det bør være greit.
http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=3138
circumflex sirkumfleks ( ? , f.eks.: dyrefôr)
cirkumfleks
Ikke nødvendigvis, begge deler er lov (jfr. bokmålsordlista), og jeg foretrekker å la bokstaven «C» avgå en stille død da den ikke har noen selvstendig funksjon (dekkes av andre bokstaver).
No skriv både språkforskarar, Språkrådet, norsklærarar og alle andre som kan stava dette dette som «cirkumfleks». Eg synest ikkje det har noko for seg å ta i bruk ein annan stavemåte.