On Sat, 03 Nov 2007 02:13:36 +0100, Axel Bojer axelb@skolelinux.no wrote:
On Thu, 2007-11-01 at 22:05 +0100, Bjørn Kvisli wrote:
...
kva er vitsen med eit listearkiv? jau, ÃÂ¥ kunne sjekke tidlegare meldingar. det er ikkje *berre* commit-meldingar som hamnar der. ein kan ogsÃÂ¥ ha kommentarar til commits som er sendt som svar -- men det ser ikkje ut til ÃÂ¥ vere vanleg pÃÂ¥ denne lista.
Nei, det er sant. Er det slik at dere andre ser på en slik nettlagring av comittmeldingene som nyttig? For meg virker den meningsløst og skaper bare ekstra «støy». Søker jeg f.eks. på mitt navn, så kommer disse meldingene meget høyt opp, og jeg kan ikke se av hvilken verdi de skal være for andre enn oss på lista. (Grunnen til at de kommer høyt opp er selvsagt at uio er et nettsted med høy google-rank).
Men er det nå egentlig støy, da? Selv synes jeg commits til fri programvare er vesentlige meritter som godt kan komme høyt opp i søkeresultatene.
Jeg ser poenget, men da det fort blir veldig mange slike, så drukner lett informasjonen om andre ting du driver med, også om andre Fri programvare prosjekter, i en haug med detaljerte endringslogger.
Hilsen Axel