On Wed, 20 Mar 2002, Klaus Ade Johnstad wrote:
Jeg holder på med gperiodic. Hvordan skal jeg legge inn disse Gnomefilene, jeg ser at f.eks gperiodic ikke har katalogene no og nn, skal jeg lage dem? Skal fila gperiodic.pot døpes om til no.po?
Potfila skal hete gperiodic.pot, fordi den er en «template». Den skal ligge i en katalog kalt «pot», som er opprettet. Katalogene nn og no må du, ganske riktig, opprette.
Bokmålsoversettelsen legger du i gnome-i18n/gperiodic/no/no.po Merk at po-filene ikke bærer navn etter programmet i Gnome!
Til slutt bør du huske å oppdatere gnome-i18n/Changelog i henhold til anvisningene i gnome-i18n/LESMEG.