[Andreas Landmark]
Mente mer språkmessig sak; oppsett, mener jeg er pakke-og-distro-guttene/jentene sine saker. Mange av oversetterne har aldri tatt i en .deb av diverse grunner (slackware ? ;-).
Slike problemer må løses av begge i samarbeide. De som kjenner språket må komme opp med oppskriften på hvordan oppsettet skal settes og hvilke oppsettfiler som skal endres, så kan pakke-og-distro-folkene finne beste måte å løse dette i Skolelinux. Jeg aner ikke hvordan en setter opp konqueror for samisk, det må noe med peiling på samisk fortelle meg.