lør, 2002-08-17 kl. 05:09 skrev Knut Yrvin:
Jeg vil ha garanti at, hvis jeg installerer en OOo format 60MB+ binærfil, at det ikke blir konflikt med det som jeg alt har.
Jeg oppleve dette som en henvendelse som et avvik med krav og forutsetninger som er gitt av Akershus fylkeskommune når de har frigitt oversettelsene i OpenOffice.org versjon 1.0.1:
Akershus fylkeskommune ber om at filene som ligger her ikke blir spredd videre. Programmet kan brukes fritt, men oversettelsen må ikke presenteres som et ferdig produkt. Oversettelsen er Akershus fylkeskommunes eiendom inntil den blir frigitt for allmenn bruk. http://developer.skolelinux.no/~gautehk/openoffice/
Ikke fare for det, iallefall. Det er nemlig ikke noen her i min daglige omgangskrets som vet å omgås norsk :-)
Når du har fått oppskriften vi jobber etter, og den er enkel, så håper jeg du klarer å motivere noen i RedHat-miljøet for å finne ut av det du mangler. Når du har funnet ut av det, håper jeg du garanterer oss at du vil dele løsningen og de gode nyhetene med oss. På den måten blir også du en garantist for at vi får et bedre system i nær framtid.
Takk for grei forklaring. Det har imidlertid ingenting med Red Hat å gjøre, i og for seg. M.a.o. jeg trenger ikke og vil helst ikke ha rpm'er. Det har å gjøre med hvor OOo-installasjonen (i motsetning til apt-get) setter ned konfigurasjonsfilene (gjerne i brukerens «home» arkiv) etter en basis '-net' installasjon, med påfølgende brukerinstallasjon. Og det vet Gaute, som har laget til OOo installasjonspakken.
Et alternativ for installasjonen kunne være, at man installerer den norske versjon som en annen bruker enn den engelske. Man kan nemlig selv velge OOo installasjonsarkivet for den grunnleggende '-net' installasjonen.
I tilfelle deler jeg selvfølgelig erfaringene med listen og holder det hele «i familien», d.v.s. sprer dem ikke videre til de engelsk/nederlandskspråklige OOo listene.
God helg,
Best,
Tonni