Jeg har nylig sendt inn en bug report mot localechooser i Debian Installer. Dette er fordi jeg opplever det som upraktisk at Debian skal snakke både norsk, dansk og svensk og engelsk til meg. Slik det er nå er dette resultatet når jeg velger norsk språk i installeren.
Jeg resonnerer slik: Dersom det ikke finnes oversettelser til norsk for en streng, er det frustrerende å forholde seg til dansk og svensk i tillegg til engelsk. Det er heller ikke en triviell sak for en nybegynner å finne ut hvordan man skal endre dette, slik at man får bare norsk eller engelsk.
Det blir feil å benytte nynorske strenger der det ikke finnes oversettelser på bokmål og vice versa.
Er det noen av dere som har noen synspunkter?
Dere kan se bug report'en i Debian BTS her: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=553678
;)Frode