Lars Risan skrev:
Det nærmer seg Skolelinuxsamling, og det nærmer seg KDE4.
http://friprogramvareiskolen.no/Gathering/2007-11-Oslo
Hadde det ikke vært *kult* å gjøre den kommende samlingen til en oversettelseshelg av KDE4?
Jo, det er nok der vi bør sette inn klutene. For min del blir det nok mest språkvask :-)
Kan vi gjøre noe for å tiltrekke oss flere oversettere? For eksempel:
- Invitere noen til å presentere KDE4, gjerne med så mye grafisk
snadder som mulig. Hvor vakker er ikke KDE4? På storskjerm!
Annonsere hendelsen bredt, f.eks. på på KUbuntu-forumer?
Eller i hvert fall samle oss om en helg sånn at noen av de som nå er
nye og entusiasitske møter noen av de gamle og erfarne?
Med fare for å virke som en gledesdreper: Det er nok lurt å annonsere det, men om vi bruker for mye tid på å presentere KDE 4.0, så får vi jo mindre tid til å oversette. Kanskje det også er bedre å vente med presentasjonen til KDE4 er fedig? Jeg vet *buntu vil ha forhåndspakker som visstnok skal kunne installeres ved siden av KDE 3.5.7 e.l., men det er jo usikkert hvor stabilt det blir. Ikke så kult med kule effekter som krasjer hele maskina :-P En live-cd med kde 4.0 er sikkert også mulig å grave fram for den som leter :-) Den som presenterer dette må i såfall ha testet dette på forhånd og vite hva som virker. Det finnes jo ellers mye interessant om dette på nettet.
Oppsummering: 1: Trenger en med vilje til å gjøre et forarbeid, men kan kanskje være kort; en oppsummering av det viktigste, så sparer vi den store framvisningen til KDE4 er klar? Hvem vil og kan? http://www.kde.org/announcements/announce-4.0-beta1.php http://www.kde.org/info/3.93.php http://wiki.kde.org/tiki-index.php?page=Screenshots http://www.kde.org/announcements/visualguide-4.0-alpha1.php http://dot.kde.org/1180541665/ 2: Kan lett gjøres på kort tid. 3: Bør uansett gjøres, håper alle, både nye og gamle, kan prøve å sette av tid. Fredagen kan forøvrig bli vanskelig for min del, men de to andre dagene bør gå bra.
Hilsen Axel Bojer