Erlend Dahl skrev:
I presume the recievers of this mail can understand Norwegian. If that is not the case, please inform me about it.
Hei! Jeg er en ung programmerer som programmerer i Windows, og er for tiden på jakt etter ordlister for bruk i en av mine nyere kreasjoner.
Jeg kom over ISpell, og fant deretter link hittil. Etter flere mailer til og fra skaperen av ISpell, fant jeg ut at dere bruker deres eget system for .aff-filene, og at han ikke visste noe om det.
Derfor spør jeg nå dere i stedet: Kan jeg bruke ordlisten og .aff-filen i prosjektet mitt, og kan dere forklare for meg hvordan jeg skal tyde .aff-filen? Det trenger ikke være veldig detaljert, bare nok til at jeg kan danne meg et mønster, og
forstå det.
Takk, Erlend
Hei Erlend! Sender en kopi av svaret til Forum for omsetjing av fri programvare til norsk <i18n-no-krøllalfa-lister.ping.uio.no> Det er der alt som angår dette prosjektet diskuteres :-)
Hjemmesiden for prosjektet er, som du kanskje har sett no.speling.org Lenka http://no.speling.org/developer.html gir deg kanskje den informasjonen du trenger? Der beskrives byggeinstruksjonene.
Ordlistene følger GNU GPL http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html
Kortversjon: Du kan godt bruke dem til personlig bruk, og da gjøre hva du vil. SKal du utgi dem igjen med endringer må dine endringer også være like tilgjengelig for alle som de opprinnelige ordlistene er :-)
Gi gjerne beskjed om det er noe annet du lurer på.
For å melde deg på lista, se her: https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Mvh Axel Bojer