Nå har jeg fått følgende melding noen ganger. Trodde dette var rett oppsett, men det ser ikke ut til det. Mener jeg har prøvd med no_NO også ...
perl: warning: Setting locale failed. perl: warning: Please check that your locale settings: LANGUAGE = "nb_NO:no_NO:nn_NO:en_GB", LC_ALL = "nb_NO", LANG = "nb_NO" are supported and installed on your system. perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
ev: LANG="nb_NO:no_NO:nn_NO:en_GB" LANGUAGE="nb_NO:no_NO:nn_NO:en_GB" LC_ALL="nb_NO:no_NO:nn_NO:en_GB" # LESSCHARSET=latin1 # alias ls='ls show-control-chars --color' # LC_CTYPE=iso-8859-1 når jeg prøvde å sette "nb_NO:no_NO:nn_NO:en_GB" på alle tre. Noen som vet hva det burde stått, ev. hva som er galt?
-Axel
[Axel Bojer]
Noen som vet hva det burde stått, ev. hva som er galt?
Det burde stått 'no_NO ISO-8859-1' og 'nb_NO ISO-8859-1' i /etc/locale.gen, og så burde du kjørt locale-gen for at de skulle tatt effekt. :)
onsdag 12 november 2003, 20:45, skrev Petter Reinholdtsen: | [Axel Bojer] | | > Noen som vet hva det burde stått, ev. hva som er galt? | | Det burde stått 'no_NO ISO-8859-1' og 'nb_NO ISO-8859-1' i | /etc/locale.gen, og så burde du kjørt locale-gen for at de skulle tatt | effekt. :)
Flott! Fant ut at jeg manglet den tilhørende pakka (localeconf), og _da_ kunne jeg kjøre kommandoen /usr/sbin/locale-gen (som root). Men når jeg tester å ominstallere ntpdate, så kommer feilmeldinga igjen. (nb_NO ISO-8859-1 er ikke støtta sier den). Selv om jeg kommenterer ut linja over, så melder den om feil. Ikke veldig viktig, men hvis altså noen (petter?) vet enda mer, så er jeg takknemlig for det.
Mvh Axel