http://bugs.skolelinux.no/show_bug.cgi?id=105
Summary: Mangler oversatt versjon av kmplot Product: Skolelinux Version: pr16 Platform: All OS/Version: Linux Status: NEW Severity: major Priority: P2 Component: i18n - bokmål AssignedTo: i18n-nb@lister.ping.uio.no ReportedBy: pere@hungry.com
Programmet kmplot mangler fullstendig oversettelse til iallefall bokmål. Originalen er desværre på tysk. Debian-pakke finnes i APT-kilden til Skolelinux inntil den dukker opp sentralt hos Debian.
------- You are receiving this mail because: ------- You are the assignee for the bug, or are watching the assignee.
bugzilla-skolelinux@developer.skolelinux.no:
http://bugs.skolelinux.no/show_bug.cgi?id=105
Summary: Mangler oversatt versjon av kmplot
Jeg har begynt å fikle med denne. Litt mer slitsomt å oversette fra tysk, men jeg tror det skal gå rimelig greit.
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On Thu, 25 Apr 2002, Gustav Foseid wrote:
bugzilla-skolelinux@developer.skolelinux.no:
http://bugs.skolelinux.no/show_bug.cgi?id=105
Summary: Mangler oversatt versjon av kmplotJeg har begynt å fikle med denne. Litt mer slitsomt å oversette fra tysk, men jeg tror det skal gå rimelig greit.
Jeg har også begynt å fikle med denne, og har et problem: når man holder musa over en knapp så popper det opp en liten kul firkant med en beskrivelse av denne knappens funksjon, på tysk!, og jeg finner ikke stedet i .pot-fila som styrer dette. Noen ideer?
Klaus
GnuPG v1.0.6 Fingerprint = 67E6 1D18 B2C4 4F8A 3DA3 5C6D 849F 9F5F 26FA 477D Institute of Theoretical Astrophysics
Klaus Ade Johnstad:
Jeg har også begynt å fikle med denne, og har et problem: når man holder musa over en knapp så popper det opp en liten kul firkant med en beskrivelse av denne knappens funksjon, på tysk!, og jeg finner ikke stedet i .pot-fila som styrer dette. Noen ideer?
Nei, ikke annet enn at strengene er hardkodet.
Legger ved min oversettelse.
[Gustav Foseid]
Nei, ikke annet enn at strengene er hardkodet.
Rapporter feilen til bugs.skolelinux.no og eventuellt send en mail til forfatteren av programmet.
(Jeg klarer ikke å fylle inn en gyldig funksjon i programmet, og feilmeldingen er på tysk. Er det noen som har fått programmet til å virke?)
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On 26 Apr 2002, Petter Reinholdtsen wrote:
[Gustav Foseid]
Nei, ikke annet enn at strengene er hardkodet.
Rapporter feilen til bugs.skolelinux.no og eventuellt send en mail til forfatteren av programmet.
(Jeg klarer ikke å fylle inn en gyldig funksjon i programmet, og feilmeldingen er på tysk. Er det noen som har fått programmet til å virke?)
Programmet virker. En gyldig funksjon er f.eks f(x)=x^2, f(x)=cosx Den feilmeldingen du får når du ikke fyller inn en gyldig funksjon er også hardkodet.
Klaus
GnuPG v1.0.6 Fingerprint = 67E6 1D18 B2C4 4F8A 3DA3 5C6D 849F 9F5F 26FA 477D Institute of Theoretical Astrophysics
[Klaus Ade Johnstad]
Programmet virker. En gyldig funksjon er f.eks f(x)=x^2, f(x)=cosx
Aha. Jeg forsøkte y=x^2, og det fungerte ikke. Programmet manglet også hjelpesider, så jeg fant ingen eksempler på funksjoner som skulle fungere.
Den feilmeldingen du får når du ikke fyller inn en gyldig funksjon er også hardkodet.
Disse feilene må rapporteres til upstream. Start med å rapportere dem inn i Bugzilla, hvis du ikke vil rapportere dem direkte til forfatteren.
On 27 Apr 2002, Petter Reinholdtsen wrote:
Disse feilene må rapporteres til upstream. Start med å rapportere dem inn i Bugzilla, hvis du ikke vil rapportere dem direkte til forfatteren.
Jeg har akkurat rapportere dem direkte til forfatteren. Men siste ednring i kmplot var last change 20.04.2001, det virker litt som om kmplot ligger på is.
Klaus
GnuPG v1.0.6 Fingerprint = 67E6 1D18 B2C4 4F8A 3DA3 5C6D 849F 9F5F 26FA 477D Institute of Theoretical Astrophysics
On Thu, 25 Apr 2002, Klaus Ade Johnstad wrote:
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On Thu, 25 Apr 2002, Gustav Foseid wrote:
bugzilla-skolelinux@developer.skolelinux.no:
http://bugs.skolelinux.no/show_bug.cgi?id=105
Summary: Mangler oversatt versjon av kmplotJeg har begynt å fikle med denne. Litt mer slitsomt å oversette fra tysk, men jeg tror det skal gå rimelig greit.
Jeg har også begynt å fikle med denne, og har et problem: når man holder musa over en knapp så popper det opp en liten kul firkant med en beskrivelse av denne knappens funksjon, på tysk!, og jeg finner ikke stedet i .pot-fila som styrer dette. Noen ideer?
Axel: Kan du være til noen hjelp her? Plotter-programmer er kanskje litt vel matematiske for en som studerer humanoria, men du lærte jo noe om hva funksjoner og grafer var i 1MA på 1. gym?