Giske varsler millionbevilgninger til ordbøker i følge oppslag i Aftenposten søndag 5. oktober 2008.
Kultur- og kirkedepartementet bevilger 3 millioner til den nye Riksmålsordboken neste år. Tilsammen er det snakk om 25 millioner over flere år. Nynorsken får enda mer neste år. Norsk Ordbok får 20 millioner, herav 13,6 millioner fra staten. Bevilgningene må trappes ytterligere opp i 2010 og 2011, slår giske fast.
Beste hilsener
Knut Yrvin